Velika primerjava poročnih portalov

Avtor: 
Davor Damjanić, Marketing magazin
Zaobljuba.si

V marčevski izdaji strokovne marketinške revije Marketing magazin, so strokovnjaki s področja digitalnega komuniciranja pod drobnogled vzeli slovenske poročne portale in opravili primerjali test. Zelo smo ponosni in veseli, da je portal Zaobljuba.si dosegel najvišje število točk. 

Celoten primerjalni test poročnih portalov, s privoljenjem omenjene revije, objavljamo spodaj. 

 

TEST POVPREČNEGA SPLETNEGA UPORABNIKA – SPLETNE PREDSTAVITVE POROČNIH PORTALOV

Vsem, ki v kratkem planirate poroko, vam tokratni test pride več kot prav. Načrtovanje poroke zagotovo ni majhna stvar, česar se zavedajo vsa podjetja in posamezniki, ki se s tem ukvarjajo,  v pomoč bodočim mladoporočencem pa zagotovo pridejo vsi portali, forumi in podobna spletna mesta.

Za vas smo pregledali spletne strani naslednjih poročnih portalov: Zaobljuba, Najina Poroka, Poroka bo, Organiziraj si poroko ter Popolna poroka. Žal prav zadnja spletna stran, v času testiranja nikakor ni delovala, tako da smo jo iz našega testa naknadno izločili.

Zaobljuba.si, Najina Poroka, Poroka bo, Organiziraj si poroko in Popolna poroka – primerjalni test

Prva izmed testiranih poročnih portalov, spletna stran Zaobljuba.si, je zagotovo eden izmed bolje zastavljenih nišnih spletnih portalov, saj zaobjema večino aspektov, ki jih bodoči zakonci pri načrtovanju poroke morajo upoštevati. Na voljo je pregled fotografij in albumov posameznih mladoporočencev in njihovih porok, kjer podobno kot na družbenih omrežjih lahko izbrane tudi všečkate.

Zanimiv je tudi nabor ponudnikov, kjer si lahko ogledate vaš poročni prostor ali pa izbirate med ponudniki in trgovci s poročnimi oblekami, prstani  in slaščicami ali pa si rezervirate svojega poročnega fotografa, frizerja. Ne manjka niti ponudba poročne glasbe, dekoracij  ter seveda tudi tako težko pričakovanega poročnega potovanja. 

Na enem portalu je zbranih prav zares veliko informacij, ki so predstavljene na vizualno zelo všečen in enostaven način. Da vse to niso le izmišljene "zgodbe o uspehu", se lahko prepričate s prebiranjem blogov ali pa se povežete neposredno s katerim izmed srečnih parov.

Sanjarnica deluje nekako kot Pinterest, kjer izbrane fotografije na portalu zbirate v tabelo in na koncu ustvarite svoj načrt sanjske poroke, pri čemer je prednost, da lahko uporabljate fotografije slovenskih porok in ponudnikov ter na koncu tudi dobite kontakte posameznih organizatorjev. 

Povezanost parov in ponudnikov je pravzaprav ena izmed močnejših lastnosti portala Zaobljuba.si, saj bodočim mladoporočencem omogoča neposreden dogovor z izbranimi ponudniki, v vsakem primeru pa jim spletni portal nudi dobro oporo in smernice.

 

Spletna stran Najina poroka ima zanimive vsebine, ki se jim splača posvetiti. Na prvi pogled deluje kot izjemno obširen priročnik z nasveti, na kaj vse morate biti pozorni pri načrtovanju poroke. Z registracijo dobite možnost uporabe poročnega planerja, ki vam pomaga s terminskim planom priprav na poroko, urejanjem liste povabljenih in nakupovalnega seznama ter spremljanjem poročnega proračuna ko tudi uporabo drugih zanimivih pripomočkov.

Vspletni trgovini lahko izbirate med ponudbo dekoracij, tort, daril in ostalih artiklov, največ odgovorov na vaša vprašanja pa dobite na spletnem forumu, kje si uporabniki izmenjujejo mnenja. Podobno kot pri Zaobljubi imate tudi tu na voljo pregled različnih ponudnikov, le da je predstavitev nekoliko bolj okorna in zastarelega videza. Sama stran sicer skriva ogromno uporabnih podatkov, a je žal precej točk odvzame kreativni vidik.

Nekoliko bolj zanimivega videza je spletna stran Poroka bo, kjer gre za nekakšno spletno verzijo revije Moja Poroka. Poleg možnosti naročanja omenjene revije ima stran, podobno kot konkurenca, bogato vsebino namenjeno vsem mladoporočencem. Na voljo so ideje za malo drugačne šopke, torte, pričeske in potovanja, lahko pa si tudi podrobneje ogledate ponudbo slovenskih poročnih krajev z vsemi kontakti.

Med ponudniki so seveda vsi akterji, od organizatorjev porok, do prevoznikov, gostišč in zlatarn. Spletna trgovina na prvi pogled izjemno široko ponudbo proizvodov in storitev, a se kmalu pokaže, da bi potrebovala temeljito prenovo, saj npr. naročiti Balon dekliščino, brez da bi videl kako fotografijo ali pa prebral detajlnejši opis, te ponudbe. Podobno kot spletna stran Najina poroka, tudi Poroka bo daje vtis, kot da se je v določenem trenutku nekdo prenehal ukvarjati s posodabljanjem strani in da so le "puste" vsebine tiste, ki kaj štejejo.

Organiziraj si poroko je še en izmed portalov, ki vas skuša prepričati, da so oni pravi partner pri organizaciji vašega poročnega in po-poročnega slavja. Žal pa je na tem spletnem mestu, za razliko od konkurence, vsebina bistveno bolj skopa in okrnjena. Z izjemo nekaj zanimivih ponudb in uporabnih kontaktov, stran povprečnega brskalca zagotovo ne prepriča, verjetno pa še manj nekoga, ki išče podrobne informacije in konkretne odgovore glede poroke.

Vsem spletnim portalom, ki vam pomagajo pri organizaciji poroke, pa je skupno to, da ko se enkrat poročite, pri njih nimate več kaj iskati. Svetla izjema je le stran Zaobljuba.si, kjer skušajo privabiti tudi že poročene in jih s sistemom všečkanja vključiti v skupnost, ki malo da ne spominja že na pravcato družbeno omrežje.

Primerjava poročnih portalov na družbenih omrežij

In kateri izmed poročnih portalov je prisoten tudi na svetovnih družbenih omrežjih?  Zaobljubo najdete na Facebooku, kjer štejejo nekaj več kot 1.500 včeškov in na Instagramu, kjer jih spremlja 30 sledilcev. Najina poroka je ravno tako prisotna na FB, kjer je število sledilcev okoli 2.500, na Twitterju je le teh okroglih 18. Revija Moja Poroka je sicer prisotna na Facebooku kot "oseba", ki ima konkretno število prijateljev, s katerimi dnevno komunicira, medtem ko portal Organiziraj si poroko, najdete na Facebooku (1.480 sledilcev), Twitterju (34 sledilcev) in tudi na Pinterestu ( 2 sledilca).

Vsi omenjeni portali na družbenih omrežjih komunicirajo predvsem s fotografijami srečnih parov in kakšno prodajno akcijo izbranega ponudnika, torej predvsem z vsebino zunanjih deležnikov, objave pa so bolj ali manj redne, predvsem na Facebooku, medtem ko na ostalih socialnih omrežjih aktualnost objav pod vprašajem.

Poročni portali na mobilnih telefonih

Uporaba mobilnih aplikacij je pri poročnih portalih verjetno še stvar bližnje prihodnosti, saj je delovanje na mobilnih platformah  pri vseh poročnih portalih omejeno na prilagajanje spletne strani. Eni to počno bolje, drugi pa slabše, vsekakor pa je Zaobljuba.si edina, ki se res popolnoma prilagodi vaši mobilni napravi, medtem ko gre pri ostalih zgolj za prikaz enakih strani kot so na svetovnem spletu.

Zaobljuba.si - naj spletni poročni portal

Tokratni zmagovalec je poročni portal Zaobljuba.si, ki dejansko resnejše konkurence v tem trenutku nima, z izjemo na področju družbenih omrežij, kjer so si nekateri zagotovili svoj prostor pod soncem. Zmagovalni portal prepriča tako z vizualno predstavitvijo kot tudi bogato vsebino, predvsem pa z načinom gradnje skupnosti, ki ima zagotovo velik potencial v prihodnosti.

Davor Damjanić, februar 2014

 

OCENA STROKOVNJAKOV

Razvijajoče storitve …

Še nekaj leti kakšnih resnih spletnih storitev za organizacijo porok v Sloveniji ni bilo, medtem ko je bil posel v tujini že precej razvit. Bile so zgolj razne vsebine v obliki forumov, blogov ipd., počasi pa se to področje razvija tudi pri nas. Tokrat pregledujemo nekaj ponudnikov poročnih portalov, ki na različne načine združujejo ponudbo storitev, povezanih s tem velikim dogodkom …

Na prvi pogled ti portali delujejo precej podobno – združujejo oz. ponujajo razne nasvete, sezname, ponudnike (od fotografov, poročnih oblek, glasbe, pogostitev, poročnih potovanj itn.) in druge napotke, kako organizirati sanjsko poroko. Skoraj vsi portali so dokaj zastareli, tako po izgledu, uporabniški izkušnji, kot po vsebinski strukturi.  Je pa ena in edina svetla izjema – www.zaobljuba.si, ki precej izstopa, saj deluje sveže in moderno. Ponuja aktualne, času primerne rešitve. Portal na intuitiven način (preko fotografij) podaja vsebino, ki jo uporabnik lahko shrani v “sanjarnici”. Tako lahko nekoliko drugače planira svojo poroko. Spletna stran zaobljuba.si je tudi edina, ki je prirejena za uporabo na mobilnih napravah (pametni telefoni, tablice). Kar je malo moteče, je sama hitrost delovanja / nalaganja vsebin, saj portal deluje dokaj počasi (vsaj tako je bilo v času mojega testiranja).

Zanimivo storitev ponuja tudi portal www.najina-poroka.com, kjer lahko registrian uporabnik poroko načrtuje še nekoliko bolj poglobljeno. Lahko si uredi listo povabljenih gostov, pripravi nakupovalni seznam in celo vzpostavi svojo spletno stran, preko katere obvešča povabljene goste, sporoča želje in objavlja fotogalerije.

Nekateri ponudniki (www.poroka-bo.si, www.najina-poroka.com) omogočajo tudi spletni nakup različnih izdelkov povezanih s fantovščino/dekliščino, ter seveda s poroko. Ti portali so prisotni tudi na Facebooku, kjer objavljajo zanimive vsebine povezane s to tematiko. Veliko “všečkov” sicer nimajo, nekoliko izstopa le www.poroka-bo.si in sicer s slabimi 11.000 všečki, verjetno zato, ker gre za spletno stran revije “Moja poroka”.

Dejstvo je, da se tovrstne storitve razvijajo tudi v Sloveniji in da lahko z resnim pristopom (tako z dobro idejo, kot tudi kvalitetno izvedbo) hitro dosežemo rezultat. Predvsem zato, ker kakšne velike konkurence (z izjemo Zaobljuba.si) ni.

Gregor Rupnik, izvršni direktor, Creatim Ržišnik Perc d.o.o.

Zaobljuba.si, potem pa dolgo nič

Verjetno si vsak par želi, da bi bila njuna poroka in vse, kar je z njo povezano, sanjsko. Od prstanov in šopka do obleke, lokacije, vabil in sprejema, vse mora potekati brezhibno. Priprave za najpomembnejši dogodek življenja so kompleksne in dolgotrajne. Večina parov oziroma predvsem nevestnaredi podrobno raziskavo vsakega detajla in internet pri tem igra ključno vlogo. Mesečno Slovenci vpišemo besedo »poroka« v Google skoraj 3000-krat, kar je glede na letno število porok v Sloveniji (med 6.000 in 7.000) kar precej. Kljub temu pa se sanje večine parov o brezhibni pripravi poroke verjetno kaj hitro razblinijo.

Slovenija na žalost, do nedavnega, ni premogla niti enega resnega poročnega portala. Da ne bo pomote. Vsebin na temo porok je ogromno. Tudi ponudnikov je precej. Izbire torej ne manjka. Problem se pojavi pri dostopu do vsebine, pregledu ponudnikov in iskanju idej. V Sloveniji že nekaj let obstaja kar nekaj poročnih portalov, ki pa so, glede na dizajn in uporabniško izkušnjo, popolnoma neprimerni za načrtovanje poroke.

Svetla izjema med vsem analiziranimi portali je Zaobljuba.si, ki si je v lanskem letu zasluženo prislužila nagrado Netko. V to, na spletu izredno pomembno panogo, vnaša svež pristop, poln dobrih idej in dovršeno uporabniško izkušnjo. Ljudje pri dogodkih, kot je poroka, »padamo« na slike in Zaobljuba.si je edina spletna stran, ki je znala postaviti sliko v ospredje. S svojo »Sanjarnico« daje uporabnikom možnost preprostega načrtovanja njihove sanjske poroke.

Drugi pól predstavljajo preostale spletne strani, ki sicer premorejo kar nekaj zanimive vsebine, a kaj, ko uporabnik skoraj izgubi živce, preden se do nje prebije. Kot rečeno je design na teh spletnih straneh popolnoma zaostal, navigacija je okorna in posledično prihaja do slabe uporabniške izkušnje.

Mnoge spletne strani želijo ponuditi uporabniku preveč in na napačen način. Najina-poroka.com ima, na primer, na spletni strani objavljen koledar dogodkov, ki je seveda prazen. Organizirajsiporoko.si ponuja obiskovalcu spletne strani možnost, da pri brskanju po njihovi spletnih strani posluša Radio Center. Gre za popolnoma nesmiselne dodatke, ki uporabnike samo begajo in ne ustvarjajo nobene dodane vrednosti.

Vse analizirane spletne strani so prisotne tudi na družabnih omrežjih. Na prvem mestu je seveda Facebook, nekatere pa najdemo tudi na Twitterju, Pinterestu, Instagramu in, »OMG«, MySpace-u. Če pogledamo njihove aktivnosti, ugotovimo, da bi bilo popolnoma vseeno, če bi se fokusirali samo na Facebook.

Ne glede na vse, moje mnenje ostaja enako. Zaobljuba.si je edini portal, ki mene kot uporabnika prepriča in mi ponuja tisto, kar od poročnih portalov pričakujem. Vsi ostali morajo resno razmisliti o prenovi celotne digitalne strategije.

Andraž Štalec, direktor @ Red Orbit

Manjka bolj osebni pristop?

Ker sem tudi sam v lanskem letu »skočil« v zakonski stan in so spomini na organizacijo poroke še zelo sveži, sem se dosti lažje prelevil v uporabnika teh spletnih strani, saj vem, kaj sem takrat iskal, nisem našel, me je motilo ... še posebej pa je biti general bo bitki nekoliko lažje, pravijo.

No in sedaj test. Vse strani imajo nekaj skupnega – odtenke roza in viola barve, vse drugo pa se zelo razlikuje. Spletna stran zaobljuba.si je moderno zasnovana stran, velik poudarek na slikah, kar dopušča veliko sanjarjenja. Prav tako je izredno dobro, da so slike realnih porok in nato navezava na ponudnika določene storitve, ko te prepriča že slika oz. občutek – prodaja preko vsebine.

Uporabniška izkušnja je, zaradi prilagojene oblikovne podobe, prijetna na vseh zaslonih (namizni, tablični računalniki ter mobilni telefoni), navigacija pa je zelo enostavna – žal je to edina izmed testiranih strani, ki upošteva to zakonitost.

Najina-poroka.com uporabnika prepriča kot stičišče vseh mogočih informacij glede organizacije in izvedbe poroke. Stran je zasnovana kot spletni medij, kar morda za ta segment deluje preveč brezosebno, uporabnik pa se zlahka zmede pri kombinaciji navigacije zgoraj in na desni strani. Vidi se, da je stran namenjena oglaševalcem, žal pa se to opazi pred vsebino. Pohvalno je, da je prisotna spletna trgovina, ki pa jo bodo, roko na srce, bodoči zakonci uporabljali zgolj za primerjavo cen, nakup pa se bo verjetno zgodil v fizični trgovini, saj pri poroki ničesar ne prepustiš naključju in želiš vse »prijeti«.

Podobno velja tudi za portal poroka-bo, ki pa ima dosti boljšo in bolj pregledno navigacijo. Dočim pa je portal organizirajsiporoko.si vsebinsko drugačen od ostalih in je fokus na lastni organizaciji poroke in ponuja uporabniku različne nasvete, kredibilnost pa zmanjšuje majhno število »svetovalcev« za različna področja. Prav tako je stran strukturno in vizualno dokaj nepregledna, manjkajo tudi vidne povezave z družbenimi omrežji.

Žal stran www.popolna-poroka.si med testom ni delovala.

Kot pričakovano, so skoraj vse strani prisotne tudi na družbenih omrežjih, vendar le Zaobljuba.si z zaznano strategijo, ki temelji na vsebinah za uporabnika in ne zgolj »všečkaj, če imaš rad sonček« ali »kupi, kupi« vsebinami.

Pri vseh straneh pa bi pričakoval bolj osebni pristop, saj gre za zelo osebni življenjski dogodek – morda kaj v smislu Maje in Licila.si?

Matjaž Butara, Digital Director, Grey Ljubljana

 

Članek primerjalnega testa - Marketing magazin

 

 

 

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

Prijava

Za všečkanje in oblikovanje sanjarnice je potrebna registracija - uporabi družbeno omrežje ali izpolni spodnji obrazec:

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

FOTO NATEČAJ

GLASOVANJE JE ZAKLJUČENO.

Pravila nagradne igre

  • PARTNERJA NATEČAJA

IZBERI NAJLEPŠO POROKO LETA

VŠEČKAJ fotografije tebi ljubih porok in s tem prispevaj svoj glas v Zaobljubini tekmi za najlepšo poroko leta.

Glasuj

Pravila nagradne igre

  • POKROVITELJ NAGRADNE IGRE
Google+